toqki

Dunia oh dunia..
Padamu banyak onak duri berliku..
Syurga manusia alpa durjana..
Jua pentas lakonan sementara..

Namun..
Dunia itu hanya persinggahan..
Bagi mereka abid mulia..

Dunia oh dunia..
Semakin usiamu ditelan batasan waktu..
Segala isimu makin diuji..
Peperangan manusia..
Tak pernah kenal erti genjatan senjata..

Kenapa perlu hasad?
Aku..
Salahkah aku terus memberi..

Membangun..

Mengutamakan insan lain..

Memberi impak positif..
Hingga aku muncul dipermukaan..
Salahkah aku??

Dunia oh dunia..
Aku pasrah..
Hasad takkan luput..
Dek manusia yang tak pernah puas..

Pintaku..
Tegarkan aku Tuhan...
Bak Uhud..
Yang tak bisa digoyahkan manusia..

Bak karang..
Yang menyeramkan..
Tatkala..
Tika titisan salji menghampiri..

Pasti pecah berhamburan....





Date:2008

Cetak Artikel Ini
Kunjungan anda amat saya hargai. Terima kasih. Komenlah dengan penuh hikmah.Gunakanlah Bahasa Melayu yang betul.Kunjungilah T O Q K I SELALU

Label:saya | edit post
0 Responses

Post a Comment