toqki



Sudah lama saya mencari bagaimana caranya untuk menghitung tarikh lahir saya mengikut kalendar hijri.

Hari ini saya berjaya. Saya Che Nur Azizi Aizuddin telah menghitung tarikh lahir dalam tahun Islam.

Bulan kelahiran Islam saya adalah pada 8 Jamadil Awwal 1406 Hijrah iaitu jatuh pada hari Ahad.




Maksud : Bulan pertama musim panas. "Jumada" bermaksud kering.

Sifat : Anda mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Anda berani dan nekad, kadangkala melakukan sesuatu yang bodoh atau bahaya. Walaupun begitu, keberanian dan tekad anda itu akan menunjukkan hasil usaha anda, namun begitu boleh mendatangkan kegagalan juga.

toqki : Pasal sifat tu, no komen.

post signature

Cetak Artikel Ini
Kunjungan anda amat saya hargai. Terima kasih. Komenlah dengan penuh hikmah.Gunakanlah Bahasa Melayu yang betul.Kunjungilah T O Q K I SELALU

Label:saya | edit post
5 Responses
  1. gunakan bahasa melayu yang betul?
    baiklah..
    saya akan cuba menggunakan bhs melayu yg betul.. (^_^)

    macam mana nak tahu kita lahir bila??
    toqki tau dr mana?


  2. kak afzan lahir hari khamis, 12 jamadil awwal 1406 hijrah.macam mana besday toqki lebih awal daripada kak afzan?:)


  3. toqki Says:

    sebab toqki dah tua kerepot.. sedangkan kak afzan belum berstatus 'toqwan' hehehe


  4. toqki Says:

    to nisa

    toqki tau dengan menilik hehehe. Gurau je.
    Kalau nisa ada facebook, disana nisa boleh tau macam mana.

    :)


  5. oo..
    takderla facebook..
    anyway, thanx 4 da info..

    =)


Post a Comment