toqki

Memang x dinafikan dan rmi yg dah maklum( bg mereka yg penah ke mesir) bahawa menaiki bas di Mesir adlh perkara yg paling nikmat dan pngalaman yg manis..huhuhu. Btol ke?? Try lah nak rasa.

Hari ini toqki ke Azhar, mengikuti kelas Syeikh Ahmad Hajien. Lps asar je terus toqki keluar tungu bas 80 palang ke Husien. Hajat hati nak pi sorg je, tp toqwan nk ikut juga. Subhanallah..dlm kepenatan pon toqwan sgp temankan toqki yg semakin tua ni :P (kesian toqwan, skrg dye tgh pulun nak abiskn study, exam dkt teramat oo)

Saat menunggu BAS ITU
(toqwan kepenatan, walaupun begitu, dye xpenah mengeluh)


Tunggu punya tunggu, sampai jua BAS ITU, (sejam tunggu tuu) Pergh!! Penuh, sardin ooo.. Dulu masa panas2 lg gelaran pngantin baru, toqki mmg slalu dan gemar naik teksi je ke mane2 bsm toqwan( bmbng toqwan xbese naik BAS SARDIN) tp lama2 toqwan bising, yela tiap kali keluar naik teksi byk abis fulus , toqwan nak toqki berjimat, mula dari saat itu, kami pun melazimi diri dgn menunggangi bas.

(toqki tgk pe tuu?? tgk bas laaa)

Mmg sblm ini toqwan x terkena , x terjumpa, dan x terasa lg sardin nya bas mesir, ha!!! Hari ini, hari toqwan merasakan semua itu..huhuhu..mmg sardin, mmg penuh bas!! Bmbng juga toqki klu toqwan xlarat, tp dah alang2..baik naik jeee.

Dlm bas..dkt 1/2 jam juga lah kami berdiri dlm keadaan sardin, hinggakan kami binggung bagaimana mahu jejak kan kaki bg menstabilkan kondisi bdn kami... Toqwan pula hanya mampu bertaut pd tubuh toqki pada tempoh itu. Dlm kesardinan itu, mujurlah(Alhamdulilah) ada pakcik arab itu, sudi berikan tempat duduknya pada toqwan..Lega hati toqki...

Akhirnya setelah sejam perjalanan, smpi jua destinasi yg kami tuju..Alhamdulilah..toqki sempat mengusik toqwan, "Lps ni nak naik lg x bas ITU?"

Toqwan jawab, "Mestilah NAK!!"

Toqki hanya mampu tersenyum, bangga memiliki toqwan yg sabar, tabah, dan lemah lembut :)
(Jangan dengki ye) huhuhu

Sekian...






Cetak Artikel Ini
Kunjungan anda amat saya hargai. Terima kasih. Komenlah dengan penuh hikmah.Gunakanlah Bahasa Melayu yang betul.Kunjungilah T O Q K I SELALU

4 Responses
  1. anis Says:

    bercakap sal bas nie..
    teringat plak kenangan tyme neik bas kart klang, slgr..
    lebih kurang camtue la situasi dyer..
    tp, x derla sampai dok kart atas2 tue..

    hehehe..
    tahniah toqki sbb dapat toqwan yg sabar n tabah..
    mudah2an diri ini juga dapat menghiasi diri ini dgn akhlak yg beik sprti tokwan..
    insyaAllah.. amin..


  2. toqki Says:

    syukran...

    Moga anis menjadi wanita solehah acuan al-quran..ameen


  3. Dah dpt tok wan masih tenung termenung ke? (rujuk gambar tokki tu). Alhamdulillah dpt tokwan yg penyabar. Kirim salam pada tok wan .


  4. toqki Says:

    huhuhu..toqki xtermenung pon...tgh tenung sambil m'nuggu bas ITU...:P


Post a Comment