toqki

Salam

Lama sungguh saya tidak meng 'update' kan blog ini...terasa bagaikan lama jariku tidak berlari di atas papan keyboard ini. Bukanlah malas mahupun kekeringan idea, tapi internet di rumah telah membuat onar hampir sebulan. Tension?? tok soh kabolah..rasa nak cabut je gigi ni. Tekang!!



So, hari ini cerita saya berkenaan tempat yang saya suka pergi. Tempat ini merupakan suatu tempat yang wajib saya pergi.

Di pagi yang sejuk lagi mencengkam itu, kami melangkah menuju destinasi tersebut dengan seribu pengharapan..


dalam bas


lihatlah wajah toqwan yang sarat dengan harapan itu

inilah tempat yang kami maksudkan

Tempat ini akan kami kunjungi setahun sekali..hanya sekali man!! Tapi bagaikan nak ke sini 'selalu' jeee. hahaha.

Hati berasa lega, kerna hari tidak kelihatan terlalu ramai yang ingin berurusan dengan jabatan kerajaan ini.

Niat dihati bukan nak mengata, tapi nak mengkritik je...hati saya mengeluh(xbaik mengeluh, sabar) bilalah agaknya Mesir ni nak berubah, terutama rakyatnya itu...Maybe, kawan-kawan yang sedang belajar dan telah tamat menuntut disini, mesti dapat rasakan keluhan saya ini.

Pernah anda melihat mereka yang bekerja di jabatan-jabatan kerajaan di Malaysia, terutamanya di kaunter-kaunter, begitu tenang dan sempoi menyuap mulut -mulut dengan roti-roti?? menghirup secawan syai(teh) dengan selamba, bersembang dengan hati yang riang??

wajah-wajah ini sedang mengkritik( bukan mengumpat)
dari kiri: baihaqi, sajiri, ??

Sedangkan dihadapannya berderet manusia beratur menunggu gilirannya dipanggil... dua sahabat saya ni sampai seawal jam 6 pagi, tercongok didepan pintu pagar(masa ini manalah ofis buka, mestilah tutup) semata-mata inginkan urusan dapat diselesaikan secepat mungkin.


Tunggu punya tunggu pukul 10pagi juga sudahnya..tinggallah saya keseorangan terkapai-kapai menunggu urusan selesai.

Kebetulan urusan toqwan dapat dibereskan dengan cepat, maka toqwanlah tempat saya membuang masa

apa tengok2??

membacalah walau dimana jua anda berada

us ini termenung menunggu gilirannya

ada juga yang begitu tertekan menunggu giliran yang tak kujung tiba

termasuklah insan ini


Sekitar jam 3 petang , saya melonjak girang mendengar nama saya dipanggil untuk mengambil pasport saya yang telah siap di cop(visa) Alhamdulilah, visa saya diberi tempoh selama setahun..syukur...setahun hanya sekali..lalalala


gambar ini sengaja diterbalikkan ...visa di pasport ini akan tamat pada 29 Jan 2010
.................................................................


Special Thanks

Kepada pengunjung yang paling kerap melawati toqkizone yang tak seberapa ini :

Idham Spongebob
Nadia izzah
Ustaz Bidin Al-Hafiz

Kerapkanlah lagi mai blog ana :) syukran



Sekian..


Cetak Artikel Ini
Kunjungan anda amat saya hargai. Terima kasih. Komenlah dengan penuh hikmah.Gunakanlah Bahasa Melayu yang betul.Kunjungilah T O Q K I SELALU

Label:saya | edit post
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    salam.smart tokqi.mesti masyi quran.blh bg tips skit untuk jadi masyi.


  2. tension jangan cabut gigi...
    nanti doktor gigi marah...:)
    kirm salam kat hura ye.


  3. toqki Says:

    tension..toqki sabo je...
    cabut gigi kam toqwan lari


Post a Comment